<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss xmlns:media="http://search.yahoo.com/mrss/" version="2.0">
	<channel>
		<title><![CDATA[ Moralna niegodziwość kardynała Dziwisza  : Najnowsze komentarze]]></title>
		<description><![CDATA[woodya - Najnowsze komentarze do notki:  Moralna niegodziwość kardynała Dziwisza  ]]></description>
		<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza</link>
		<generator>salon24.pl</generator>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392537</guid>
			<pubDate>Thu, 01 Jan 2009 13:04:29 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[krzysz ]]></title>
			<description><![CDATA[ &nbsp;Raz jeszcze powt&oacute;rze - Dziwisz, kości&oacute;ł, dowolny kości&oacute;ł czy hierarcha każdego innego kościoła - ma prawa a i pewnie obowiązek aby m&oacute;wić co sądzi o in vitro czy rozwodach.&nbsp; 
 Tyle że czym innym jest zmuszanie Sejmu aby jego poglądy na tego...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392537</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392536</guid>
			<pubDate>Thu, 01 Jan 2009 12:55:54 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Eine - tu nie o nauczania kościoła chodzi]]></title>
			<description><![CDATA[ M&oacute;j post nie dotyczy tego czy nauczania kościoła w tej sprawie jest słuszne czy nie. Nie o to tutaj chodzi. Moje oburzenie dotyczy tego iż jeden z kardynał&oacute;w jednego z kościoł&oacute;w chce doprowadzić do tego aby w całym państwie obowiązywało prawo dotykające...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392536</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392535</guid>
			<pubDate>Wed, 31 Dec 2008 15:14:08 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Autor]]></title>
			<description><![CDATA[ Napisał pan ,że:  Kardynał Dziwisz stwierdził, iż &quot;wszelkie formy zapłodnienia poza organizmem matki - zapłodnienia in vitro - są moralnie niegodziwe&quot;.  &nbsp;  A następnie dodał Pan:  &quot;Dla porządku - nie neguje prawa kardynała do głoszenia takich pogląd&oacute;w. Ma...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392535</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392533</guid>
			<pubDate>Wed, 31 Dec 2008 13:35:50 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Ad all, że tak powiem:]]></title>
			<description><![CDATA[ Quasi Wam wszystkim nastuka. On jest najpelszym psychiatrą w tym przybytku. Drżyjcie pacjenci!  Wazelina mi się skończyła. ]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392533</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392531</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 14:03:22 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[woodya]]></title>
			<description><![CDATA[ &nbsp;Pana wpis należy do debilnych i to z kilku powod&oacute;w: 
 1. biskup jest uprawniony do nakaz&oacute;w dotyczących postepowania wiernych swej diecezji, acz (proszę por&oacute;wnać z uwagami w moim przedostatnim wpisie), nie może określać wszystkich rodzaj&oacute;w zachowania -...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392531</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392530</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 13:55:47 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[O katolickim stanowisku wobec IVF i statusu embrionu]]></title>
			<description><![CDATA[  1. PRZYCZYNY KATOLICKIEGO POTĘPIENIA ZABIEGU ZAPŁODNIENIA IN VITRO  
 
Metoda IVF nie wymaga generowania - a następnie utylizowania lub bezterminowego przetrzymywania w zamrożeniu - redundantnych zarodk&oacute;w. 
Zwykle robi się to - tj. generuje od razu ok. 8 embrion&oacute;w - aby...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392530</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392529</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 13:48:59 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[O zapłodnieniu in vitro i statusie embrionu w katolicyzmie]]></title>
			<description><![CDATA[  1. PRZYCZYNY KATOLICKIEGO POTĘPIENIA ZABIEGU ZAPŁODNIENIA IN VITRO  
 
Metoda IVF nie wymaga generowania - a następnie utylizowania lub bezterminowego przetrzymywania w zamrożeniu - redundantnych zarodk&oacute;w. 
Zwykle robi się to - tj. generuje od razu ok. 8 embrion&oacute;w - aby...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392529</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392528</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 12:23:07 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[hmm]]></title>
			<description><![CDATA[ Kości&oacute;ł, jego funkcjonariusze i wierni, wykazują zdumiewający brak pokory. Co jest szczeg&oacute;lnie zadziwiające, jeżeli spojrzymy na jego historię. Co np. powiedziałby o eutanazji średniowieczny mnich, skracający męki śmiertelnie rannym rycerzom przy pomocy mizerykordii? ...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392528</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392527</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 11:22:43 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@woodya]]></title>
			<description><![CDATA[ Mi wydaje się, że sprawa lezy przede wszystkim u - w jakiś spos&oacute;b - nienormalnych podstaw.Nie można konstytucyjnie gwarantować&nbsp;prawa do dziecka. Dziecko jest darem, a nie konstytucyjnym dobrem (prawem), meblem, chęcią, spełnieniem SIĘ (akcent na &quot;SIĘ&quot;).  Pozdrawiam ]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392527</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392526</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 11:17:26 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Woodya]]></title>
			<description><![CDATA[ Zgadzam się z kard.Dziwiszem, bo to jest morfalnie niegodziwe. ]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392526</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392525</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 11:16:56 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Marcin Raczka 2 koszty]]></title>
			<description><![CDATA[ &nbsp;Ok ale to już inna sprawa. Niech Pan w takim razie napisze, że co innego prawo do in-vitro (gejowskich małżenstw, aborcji itd) a co innego koszty. I tu jest pole do dyskusji jak to roztrzygnać i to dyskusji uprawnionej. I ja się zgadzam z tym aby nie płacić jak się uważa coś za...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392525</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392524</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 11:13:42 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Polska demokracja jeszcze dlugo bedzie sie musiala bronic]]></title>
			<description><![CDATA[ &nbsp;przed zapedami wszelskiego rodzaju, nazwijmy to, autorytaryzmow. 
 Pamietam z poczatkow lat dziewiecdziesiatych taki dowcip rysunkowy: facet otwiera drzwi od mieszkania, a tam stoi ksiadz z policjantem i pokazuja facetowi pismo, &quot;mamy nakaz Kolędy&quot;. 
 Byloby smieszne, gdyby...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392524</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392523</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 11:06:29 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[woodya]]></title>
			<description><![CDATA[ Bredzisz człowieku i dzięki takim &quot;mądralom&quot; jak ty KK jest opluwany na każdym kroku. Katolik musi stosować naukę kościoła także a&nbsp;nawet szczeg&oacute;lnie podczas tworzenia prawa pod kątem jego zgodności z prawem naturalnym. Uczmy się od&nbsp;innych np....]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392523</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392522</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 11:02:08 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Marcin Raczka: Polska to nie teokracja]]></title>
			<description><![CDATA[ &nbsp;1. Proszę zważać na język na moim blogu 
 2. I proszę czytać ze zrozumieniem - katolik jak nie chce in vitro to tego nie zrobi. I tyle. Jeśli kości&oacute;ł KK&nbsp;jest na tyle silny aby stawiać wyżej zarodek niż człowieka to jego sprawa. Dla mnie jest to dziwne i niegodziwe...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392522</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392521</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 11:01:31 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@woodya]]></title>
			<description><![CDATA[ &quot;Demokrcja polega na tym iż ma Pan prawo, zagwarantowane ustawą czy konstytucją, aby nikt Pana nie zmuszał do postępowania wbrew swojej wierze czy przekonanio.&quot;  Ale ja mimo, że&nbsp;nie uczestniczę w tym procederze jestem zmuszany do partycypowania w jego kosztach czy to mi sie...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392521</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392520</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 10:57:26 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Truteń: Biskup może upominać]]></title>
			<description><![CDATA[ Proszę łaskawie rozr&oacute;żnić upominanie od ustawy. Dziwisz może m&oacute;wić co chce i jak chce ale nie ma prawa, w sytuacji gdy nasz kraj nie jest teokracją tylko demokracją i panuj roździał kościoła od Państwa, oczekiwać iż jego sądy staną się podstawą ustaw.&nbsp; ...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392520</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392519</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 10:53:23 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Galiusz: To niestety Pan sie myli]]></title>
			<description><![CDATA[ &nbsp;To o czym Pan pisze nie ma nic wsp&oacute;lnego z demokracją. Ja nie mam żadnego prawa aby uchwalić ustawę (gdybym został posłem) nakazująca stosować in-vitro w sytuacji kiedy inne metody zawiodą. I to mimo moich przekonań czy wierzeń. Analogicznie ma się sprawa z posłem...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392519</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392518</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 10:40:59 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[woodya]]></title>
			<description><![CDATA[ &quot;Nigdy nie mogłem zrozumieć strachu Kościoła Katolickiego jeśli chodzi o jego wiernych w takich sprawach jak aborcja czy in vitro. &quot;  No tak,  ajatollah może, rabin może a biskup nie może upominać wiernych. W życiu trzeba wybierać, więc albo jest się katolikiem i słucha...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392518</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392517</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 10:37:57 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Autor]]></title>
			<description><![CDATA[ I jeszcze jedno. Pisze Pan &quot;Ale biskup KK&nbsp;nie ma prawa oczekiwać od posła aby ustalał prawa zmuszające wszystkich do przesrzegania tego rodzaju zasad&quot;.&nbsp;I tu się Pan myli. Własnie dlatego głosowałem na posła-katolika, że spodziewałem się, że będzie usiłował...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392517</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392516</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 10:37:19 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Autorze]]></title>
			<description><![CDATA[ Czyżby bał Pan się, że Kości&oacute;ł, z kt&oacute;rym media i postepowcy tak walczą ma jednak znaczący wpływ? Nie może być!?&nbsp;A tak konkretnie to&nbsp;z punktu widzenia katolicyzmu in vitro jest złe. Koniec i&nbsp;kropka. Dla katolika - osoby wierzącej - temat powinien być...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392516</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392515</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 10:30:23 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Autor]]></title>
			<description><![CDATA[ Chyba posuwa się Pan za daleko! Każdy biskup każdego Kościoła, ba, każdy wierny każdego Kościoła, ma prawo bronić zasad, kt&oacute;re wyznaje. O ile mi wiadomo, Kardynał Dziwisz, nie poleca palić na stosie par, kt&oacute;re skorzystają z in vitro, a jedynie wskazuje na...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392515</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392514</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 10:10:02 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[STS: z logką akurat jest ok]]></title>
			<description><![CDATA[ &nbsp;Biskup KK&nbsp;ma prawa a i pewnie obowiązke aby nawoływać swoich wiernych do takiego albo innego zachowania. Czyli np do tego aby poseł czy posłanka nigdy w swojej rodzinie in vitro nie stosowali, nawet jesli jest to ich jedyna szansa na potomstwo. Tak nakazuje ta przedziwna wiara...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392514</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392513</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 09:43:51 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Ascetyczne oblicze Dziwisza ...]]></title>
			<description><![CDATA[ &nbsp;&nbsp; Nie należy ufać tłustym biskupom o zwisających wolach pod brodą.&nbsp; Ich wygląd świadczy o tym, że mają gdzieś swoje &quot;prawdy&quot;. ]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392513</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392512</guid>
			<pubDate>Mon, 29 Dec 2008 00:46:10 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@]]></title>
			<description><![CDATA[ Widoczny jest pewien rozziew pomiędzy wypowiedziami polskich biskup&oacute;w o in vitro, szczeg&oacute;lnie w warstwie interpretowania tego jako niegodziwości (czy ludzi z ta akcją powiązanych). Istnieje też wyraźny rozziew w wykorzystywaniu pozycji Koscioła do piętnowania...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392512</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392511</guid>
			<pubDate>Sun, 28 Dec 2008 23:10:29 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Autor]]></title>
			<description><![CDATA[  Dla porządku - nie neguje prawa kardynała do głoszenia takich pogląd&oacute;w.&nbsp; [..]. Oznacza to jednak, iż każdy ma prawo zrewanżować się identycznym epitetem w jego kierunku.  
 To mi przypomina Kubusia Puchatka. Szło jakoś tak: &quot;-Masz rację Prosiaczku [...] -Masz...]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392511</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392510</guid>
			<pubDate>Sun, 28 Dec 2008 23:09:17 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[razem czy oddzielnie]]></title>
			<description><![CDATA[ &nbsp;&quot;Nigdy nie mogłem zrozumieć strachu Kościoła Katolickiego jeśli chodzi o jego wiernych w takich sprawach jak ABORCJA czy IN VITRO&quot; 
 Tak Pan sobie laczy w jednym zdaniu te dwa dzialania? Wrzuca je Pan do jednego worka? Dla Pana one do jednego zbioru naleza?&nbsp; ]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392510</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392508</guid>
			<pubDate>Sun, 28 Dec 2008 23:00:59 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[moralna]]></title>
			<description><![CDATA[ pierwsze co mi przyszło do głowy.....jeszcze jeden urzędas . 
&nbsp; ]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392508</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://lepszejutro.salon24.pl/19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392507</guid>
			<pubDate>Sun, 28 Dec 2008 22:37:46 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[hmm]]></title>
			<description><![CDATA[ Też się oburzyłem w pierwszej chwili. Ale potem zrozumiałem, że to dobrze. Trzeba nagłaśniać takie wypowiedzi jak najszerzej. Tu nawet nie trzeba nic tłumaczyć - moralna obrzydliwość kardynała widoczna jak na dłoni. ]]></description>
			<link>http://lepszejutro.salon24.pl//19845,moralna-niegodziwosc-kardynala-dziwisza#comment_392507</link>
		</item>
			</channel>
</rss>
